Spreaker przejęty przez iHeart Media

1/86
Spreaker przejęty przez iHeart Media
Spreaker przejęty przez iHeart Media

Słuchaj Radiogram na:

Radiogram na Spotify
Radiogram na Google Podcasts
Radiogram na Apple Podcasts

Transkrypcja

Zanim rozpoczniemy…

Zanim rozpoczniemy to chciałem wam wyjaśnić co się działo ostatnio z Radiogramem. W czasie kwarantanny, w związku z dużą ilością wolnego czasu ,dołączyłem do kilku projektów około podcastowych. I choć czułem, że biorę na siebie zbyt dużo, a w dłuższej perspektywie może być to problem, nie mogłem sobie odmówić. Brak nowych odcinków Radiogramu w ostatnich miesiącach był tego konsekwencją.

Ale wszystko jest już w miarę opanowane, i przy okazji chciałbym podziękować wszystkim za wiadomości które w tym czasie od was otrzymywałem. Były one bardzo motywujące i pomogły mi przyśpieszyć przygotowania do powrotu do nagrywania Radiogramu.
Dziękuję wam, że jesteście tam po drugiej stronie i słuchacie Radiogramu! Jesteście wielcy!

iHeartMedia przejmuje Voxnest

iHeart Media przejmuje w całości Voxnest, firmę matkę hostingu Spreaker, który jest najbardziej popularnym płatnym rozwiązaniem dla podcasterów w Polsce.
Według iHeart Media technologia którą dysponuje Voxnest jest głównym powodem przejęcia, i ma umożliwić stworzenie platformy która będzie w pełni łączyła twórców z reklamodawcami.
Kwota i szczegóły transakcji nie zostały podane do publicznej wiadomości.

Do momentu tej transakcji iHeart Media był mniejszościowym udziałowcem Voxnestu. W związku z tym nie spodziewał bym się w najbliższym czasie większych zmian w funkcjonowaniu hostingu Spreaker. Czy to połączenie wyjdzie na dobre podcasterom okaże się w przyszłości, ale jedno jest pewne konsolidacje w branży audio i podcatowej nabierają tempa.

Raport skuteczności reklam w podcatingu

Podsights czyli platforma zajmująca się monitorowaniem skuteczności reklam w podcastach opublikowała swój raport z 3 kwartału 2020.
Badanie objęło wszystkie kampanie reklamowe monitorowane przez Podsights. Było to 804 kampanie dla 305 marek z łącznym budżetem 38 milionów $.
W badaniu znajdziecie między innymi:

  • najbardziej efektywne  lokalizacje i ich kombinacje.
  • wartość zwrotu, konwersję sprzedaży i odwiedzeń w zależności od miejsca umieszczania reklamy
  • współczynnik konwersji dla różnych branż
  • uśredniony konwersja dla zakupów w danych branżach

Najczęściej reklamującą się branżą jest technologia, zaraz za nią gospodarstwo domowe i moda.
Jeśli zajmujesz się reklamą to pełny raport możesz pobrać ze strony Podsights.

Muzyka w podcastach od Spotify tak jak w radio? Nie do końca…

Spotify wykorzystując swój hosting Anchor umożliwiło tworzenie audycji z muzyką. Jak to działa? Po zalogowaniu się na konto Anchora, dodajemy lub nagrywamy swoje kwestie, wybieramy muzykę z katalogu Spotify i umieszczamy ją pomiędzy swoimi segmentami głosowymi. Coś podobnego do audycji radiowej, ale nie do końca.

Zanim taka audycja trafi do aplikacji ( i tylko aplikacji, ale o tym za moment) musi być zatwierdzona przez Spotify. I tutaj jest kilka warunków. Sekcje głosowe które nagrywasz nie mogą „pokrywać”, nawet częściowo, muzyki. Nie można więc nagrywać audycji typu radiowego gdzie głos DJ zmiksowany jest z muzyką. Nie wolno przerabiać utworów czyli np. skracać, muszą być odtwarzane od początku do końca. Długość sekcji głosowych pomiędzy utworami muszą być odpowiednio długie. Jak długie? To zależy od osoby weryfikującej taką audycję, bo nigdzie nie ma wyraźnie określonych przedziałów czasowych (a z takiego właśnie powodu Spotify potrafi odrzucić nagranie).

Są za to określone przedziały czasowe dotyczące reklam w sekcjach głosowych, które muszą być przynajmniej 10 minutowe. Przed lub po reklamie musi być przynajmniej 60 sekund wypowiedzi która nie jest z nią związana, a sama reklama musi być oznaczona w jako segment reklamowy.
Jak wspominałem wcześniej taka audycja trafi tylko do aplikacji Spotify. Nie można jej odtworzyć nawet  na stronie Spotify.

Muzyka w podcastach od Spotify

Jak pewnie zauważyliście, cały czas mówię audycja, a nie podcast. Powód jest jeden. Audycja stworzona z wykorzystaniem muzyki będzie dostępna tylko i wyłącznie w aplikacji Spotify. Nie będzie można jej odsłuchać nigdzie indziej. Nie można jej dodać do Apple Podcasts, Google Podcasts czy jakiejkolwiek innej aplikacji do podcastów.

Muszę przyznać, że Spotify zrobiło świetny ruch umożliwiając wykorzystanie muzyki. W ten sposób odpowiedzieli na jedno z najczęściej zadawanych pytań przez początkujących podcasterów czyli „gdzie znaleźć muzykę do podcastu”. W połączeniu z prostą obsługą poprzez interfejs Anchora stworzyli wręcz  banalnie proste narzędzie do tworzenia audycji. I będę nazywał te produkcje audycjami. Tym bardziej, że jest to kolejny krok dzięki któremu Spotify nie zbliża się, ale oddala od podcastingu.

Audio Recess – konferencja inna niż wyszystkie od Google Podcasts i PRX

Google Podcasts Creator Program tworzony we współpracy z PRX organizuje konferencję Audio Recess. Odbędzie się ona 21 listopada i choć nazywana jest konferencją to nie jest to typowe wydarzenie tego typu. Każdy może dołączyć i stworzyć swój własny kanał do dyskusji i współpracy z innymi twórcami z całego świata. Można również dołączyć do kanałów przygotowanych przez organizatorów.

Jeśli jesteście zainteresowani to mogę stworzyć taki kanał dla Radiogramu i tam będziemy mogli porozmawiać o wszystkich tematach jakie was interesują w związku z podcastingiem.
To wydarzenie jest całkowicie darmowe

Aplikacja z zakładkami do słuchania podcastów

Listenr (jakkolwiek się to wymawia) to nowa, ciekawa aplikacja do słuchania podcastów. Choć brakuje w niej sporo funkcji które zazwyczaj znajdujemy w takich aplikacjach np.:

  • dodawanie RSS,
  • czy możliwość czytania notatek,

to ma jednak jedną funkcję która jest bardzo ciekawa. Umożliwia zaznaczanie fragmentu podcastu który właśnie słuchamy.

Taki fragment możemy zaznaczyć podobnie jak zakładkę w przeglądarce i wrócić do niego w dowolnym momencie. Dodatkowo aplikacja zrobi transkrypcję z zaznaczonego fragmentu, na podstawie 30 sekund audio. Transkrypcja jest tworzona tylko w języku angielskim.

Listenr aplikacja do słuchania podcastów z funkcją zakładek

I tu kolejna mała wada. Warunkiem zapisania zakładki jest utworzenie transkrypcji, choćby błędnej, co oczywiście zdarza się w przypadku języka polskiego, są jednak sytuacje że aplikacja nie jest w stanie zrobić nawet takiej błędnej transkrypcji. Niemniej, taka aplikacja może być niezmiernie przydatna dla osób które korzystają z podcastów do zdobywania wiedzy.

System notatek dzięki któremu można w łatwy sposób powrócić do danego fragmentu w podcascie zaoszczędzi sporo czasu. Tym bardziej, że do tworzenia zakładek można użyć przycisków na słuchawkach np. w czasie biegania.
Aplikacja jest dostępna na Androida iOS

Buzzsprout wspiera Podcast Locking

Buzzsprout jest pierwszym hostingiem podcastowym który zaimplementował tag <podcast:locked> zaproponowany przez Podcastindex.org

W dużym skrócie, tag <podcast:locked> dodawany do RSS podcastu informuje inne hostingi o zgodzie lub jej braku na importowanie danego podcastu. Jest to przydatne w walce z kopiowaniem popularnych podcastów, o czym wspominałem w poprzednim odcinku. Podcastindex ma jeszcze kilka innych ciekawych propozycji nowych tagów:

  • <podcast:transcript> dla plików z transkrypcjami
  • <podcast:funding> dla wskazywania serwisów umożliwiających wspieranie danego podcastu
  • <podcast:person role> do opisywania osób biorących udział w odcinku w zależności od ich roli
  • <podcast:contact type> do ustawiania różnych adresów email w zależności od celu kontaktu np. komentarze, reklama czy zgłoszenia nadużycia

Pocket Cast przestaje korzystać z bazy iTunes

Pocket Cast przestał korzystać z bazy iTunes przy dodawaniu nowych podcastów. Jak pisze Russel Ivanovic na TT „można to nazywać przeczuciem, ale nie wierzy że baza Apple pozostanie otwarta, więc wolą się na to przygotować.”

PocketCast udostępnia link przez który można zgłaszać nowe podcasty.

Dwa hostingi z automatyzacją od Zapier

Hostingi podcastowe Transistor.fm i Captivate.fm umożliwiają integrację z serwisem Zapier. Zapier umożliwia automatyzację czynności podobnie jak serwis IFTTT. Oba hostingi wprowadziły wczesny dostęp (beta) do tej funkcjonalaności.

Można ją wykorzystywać przy publikowaniu samego podcastu jak i do planowania postów w mediach społecznościowych po publikacji nowych odcinków. Transistor.fm umożliwia również dodawanie nowych użytkowników do podcastów dla płatnych słuchaczy z wykorzystaniem pluginu Memberfull dla WordPressa.

Miesięcznik Znak

Grupa wydawnicza Znak, wydawca między innymi miesięcznika Znak wystartowała ze swoimi podcastami pod nazwą „Na głos” Odcinki są realizowane przez autorów miesięcznika Annę Marchewkę, Wojciecha Bonowicza, Mateusza Burzyka i Michała Jędrzejka.

Miłośnicy literatury będą mogli dodać do swoich aplikacji kolejny podcast literacki. Na głos jest dostępny we wszystkich dobrych aplikacjach do podcastów.

NPP pozyskało nowego partnera

Najlepsze Polskie Podcasty, czyli pierwszy w Polsce newsletter skupiający się wyłącznie na polecaniu polskich podcastów pozyskał kolejnego partnera.

Do hostingu podcastowego Podigee, który był pierwszym biznesem wspierającym NPP dołączył podcast Rozmowy Facebooka.

Newsletter NPP rozwija się ostatnio bardzo dynamicznie i notuje średni tygodniowy wzrosty subskybentów na poziomie ponad 150 nowych adresów. Twórcy newslettera są otwarci na nowe współprace, a wszystkie zapytania w tym temacie można kierować na adres npp(@)podcasty.email

Przy produkcji każdego odcinka spędzam średnio 6 godzin. I choć uwielbiam to robić, to bez mojej ulubionej kawy nie dałbym rady.

Jeśli uważasz że informacje które przekazuję są dla Ciebie przydatne, to zawsze możesz mnie wesprzeć kawą.

Postaw mi kawę :)Postaw mi kawę 🙂

Leave a Reply