Jakie media społecznościowe są efektywne dla podcastu?

4/48

Słuchaj Radiogram na:

Radiogram na Spotify
Radiogram na Google Podcasts
Radiogram na Apple Podcasts

Przy produkcji każdego odcinka spędzam średnio 6 godzin. I choć uwielbiam to robić, to bez mojej ulubionej kawy nie dałbym rady.

Jeśli uważasz że informacje które przekazuję są dla Ciebie przydatne, to zawsze możesz mnie wesprzeć kawą.

Postaw mi kawę :)Postaw mi kawę 🙂

Które media społecznościowe są efektywne dla podcastu?

Zastanawialiście się jakie przełożenie mają wasze posty w mediach społecznościowych na pobrania podcastu? A może zrobiliście kampanię reklamową na Facebooku i oprócz ilości wejść nie macie innych danych które pokazywały by powiązane z nimi pobrania podcastu?

Dan Misener z PacificContent opublikował wyniki analizy którą zrobił z wykorzystaniem Smart Links od Chartable. Jako dane wykorzystał zbiorcze statystyki kilku podcastów i kampanii reklamowych w social mediach. W jego wynikach najefektywniejszy był LinkedIn przed Instagramem, Facebookiem i Twitterem.

Jak zaznacza Dan te dane nie odwzorowują żadnego konkretnego podcastu, czy kampanii. Służą do pokazania w jaki sposób wykorzystując Smart Links można sprawdzić efektywność kampanii reklamowej, lub mediów społecznościowych dla podcastów.

Kampania reklamowa podcastu na Facebook

Jeśli planujecie reklamę podcastu na FB to Tanner Campbell stworzył jakiś czas temu kurs Creating a Podcast: Concept to Launch. Całość to 31 filmów. Jedną z lekcji które możecie obejrzeć bez wykupowania dostępu jest właśnie przygotowanie kampanii reklamowej na FB. Lekcja trwa 51 minut.

Raport od Westwood One

Westwoodf One opublikował swój jesienny raport Podcast Downoad. Wśród wyników trzy przykuły moją uwagę:

  1. Słuchalność podcastów na smart spreakerach nie rośnie tak szybko jak sprzedaż urządzeń.
  2. Wśród nowych słuchaczy, którzy słuchają regularnie większość stanowią kobiety.
  3. Nowi słuchacze którzy słuchają regularnie najczęściej są gotowi płacić za dostęp do ekskluzywnych i oryginalnych materiałów.

Dużo, a nawet dużo więcej danych w raporcie.

Śledztwo Pisma

W zeszły piątek wystartował podcast Śledztwo Pisma, który zapowiadałem w tym odcinku. Jest to jak mówią twórcy, pierwszy w Polsce reporterski serial podcastowy.

Usłyszycie w nim o dzieciach z rodziny zastępczej którymi opiekowali  się Agata i Jan. Oskarżono ich o znęcanie się ze szczególnym okrucieństwem nad czwórką ich podopiecznych. Nigdy nie zostali prawomocnie skazani. Nikt nie wie gdzie są, a znęcanie nad dziećmi to tylko jeden z elementów tej historii.

Premiera nowych odcinków jest w każdy piątek. Można ich wtedy posłuchać na aplikacji TokFm i YouTube, lub pobrać ze strony podcastu. W poniedziałek po premierze będą dostępne w innych aplikacjach do podcastów.

WaWaKaster

14 listopada w Warszawie będzie się można spotkać i porozmawiać o podcastach. Borys Kozielski organizuje to spotkanie pod nazwą WaWaKaster. Spotkanie jest otwarte i każdy może wziąć w nim udział.

Warsztaty „Jak stworzyć własny podcast”

W Puławach odbędą się warsztaty dla młodzieży „Jak stworzyć własny podcast”. 22 października we wtorek, poprowadzi je Aga Gorczyca z podcastu Czytam czy tu. Będzie o pracy z dźwiękiem i głosem, o nagrywaniu i całym procesie publikacji podcastu. Warsztaty są przeznaczone dla młodzieży, która chciałaby spróbować podcastingu.
Ilość miejsc jest ograniczona.  zapisać można się:

Porady dla podcasterów na YouTube

Marcin Hinz wystartował z kanałem na YouTube z poradami dla podcasterów. Marcina możesz znać z podcastu Kropka nad M. Na pierwszy ogień poszła porada jak wykorzystać playlisty podcastów na Spotify. Radiogram życzy jak najwięcej słuchaczy… yyy oglądaczy… to znaczy widzów.

Czy filmik na YouTube jest podcastem?

Podcast Business Journal zapytał kilka zanych osób związanych podcastingiem o ich opinie. Pytanie zrodziło się na podstawie wyników raportu Westwood One o którym dziś już wspominałem.

Odpowiedzi udzielili między innymi Evo Terra, Rob Greenlee, Rob Walch i Dave Jackson. I według mnie ten ostatni podał najtrafniejszą odpowiedź:

Osoby oglądające YouTube nie wiedzą że podcasty są dostarczane przez RSS, i wierzą że są po prostu kontentem audio. Jeśli twórca filmu powie: „witajcie w moim podcascie” to widzowie w to wierzą. A skoro w to wierzą, to dla nich jest to podcast. Choć technicznie nim nie jest.

Osobiście widzę możliwość wykorzystania YT w podcastach, lecz jako dodatkową formę reklamy odcinków. Ale to temat na oddzielny odcinek.

Radiogram poleca

  • Dział Zagraniczny to podcast o wydarzeniach na świecie, o których w polskich mediach słychać niewiele, lub wcale. Tak o swoim podcascie mówi autor Maciej Okraszewski
  • Wachlarz czyli podcast o podróżach który zaczyna się od dźwięku. W każdym odcinku zaproszony gość przynosi ze sobą nagranie dźwięku z podróży i w około nowego budowana jest rozmowa. Co prawda dostępne jest tylko 3 pełne odcinki, ale i tak warto posłuchać. Autorem jest Jakub Górnicki
  • Jeśli szukasz wiadomości o byciu rodzicem i wychowaniu dzieci to polecam podcast Ojcowska Strona Mocy od Jarka Kani. Co to jest fonoholizm, wypalenie rodzicielskie czy odwrócona edukacja domowa. To niektóre z tematów które znajdziesz w tym podcascie.