Badanie, raport i Spotify które podpisuje nowe umowy

5/86
raporty wskazniki i umowy
Badanie, raport i Spotify które podpisuje nowe umowy
Badanie, raport i Spotify które podpisuje nowe umowy

Raport Digital News od Reuters

Tegoroczny Digital News Report od Reuters został opublikowany. I znalazły się w nim miedzy innymi dane o podcastingu. Najbardziej zwróciło moją uwagę kilka danych statystycznych. Ilość słuchaczy podcastów w grupach wiekowych od najmłodszej do najstarszej jest wprost odwrotna do słuchaczy radia.

  • największe grupy wiekowe słuchaczy:
    • podcasty 43% (18-24)
    • radio 38% (55+)
  • najmniejsze grupy wiekowe słuchaczy:
    • podcasty 10% (55+)
    • radio 11% (18-24)

Wśród 20 badanych krajów regularnie słucha podcastów 31% badanych, a wskaźnik ten wzrósł o 3% w ciągu roku.
Ciekawie wygląda popularność aplikacji. W raporcie pokazano to na przykładzie 4 krajów: Stanów, Australii, Wielkiej Brytanii i Szwecji. Jedynie w Wielkiej Brytanii pierwsze miejsce przypadło aplikacji BBC Sounds, która jako jedyna umożliwia słuchanie podcastów produkcji BBC (nadawca ten wycofał swoje podcasty z Apple Podcasts i Google Podcasts w zeszłym roku) W pozostałych krajach, wskazywano na Spotify jako aplikację pierwszego wyboru dla podcastów. Dotyczyło to również Stanów, które zawsze wydawały się bastionem Apple Podcasts.

Płacenie za dostęp

Na zlecenie Variety przeprowadzono badanie ilu amerykańskich słuchaczy jest skłonnych zapłacić za słuchanie podcastu. Bez względu na grupę wiekową 20% z nich jest gotowa zapłacić za słuchanie w ciągu 12 miesięcy. Co ciekawe są to osoby które nigdy jeszcze nie płaciły za dostęp do podcastów.

Kiedy przyjrzymy się bliżej grupom wiekowym to najbardziej chętna do płacenia jest najmłodsza grupa w przedziale 18-34. Być może, że wynik ten jest powiązany z większą popularnością podcastingu w tej grupie wiekowej. 17% procent z badanych w przeszłości płaciło już za dostęp do podcastów, a prawie 60% płaciło bezpośrednio podcasterom. Robili to przez ich strony lub serwis Patreon.

Spotify się rozkręca

Spotify się rozkręca i podpisuje kolejne 2 umowy związane z podcastami.

Pierwszą jest umowa z Kim Kardashian. Ma ona współprowadzić podcast, który będzie się skupiał na oczyszczaniu skazanych w procesach sądowych, gdzie głównym dowodem były błędne testy DNA.

Drugą umową jest kontrakt z Warner Bros które jest właścicielem DC Comics. Spotify uzyskało prawa do przygotowania podcastów o superbohaterach z komiksów DC (Superman, Batman, Wonder Woman). Produkcje podcastowe mają nie nawiązywać do żadnych fabuł znanych z komiksów czy filmów, a być całkowicie nowymi historiami. Kontrakt jest podobno wieloletni.

Sekcja „Dla Ciebie” w Apple Podcasts

Dziś na konferencji Appla WWDC2020 będzie zaprezentowany nowy iOS 14. Podobno przyniesie on zmiany również w aplikacji Apple Podcasts. Ma się w niej pojawić nowa zakładka „dla ciebie” w której algorytm ma przedstawiać propozycje podcastów na bazie naszych preferencji.

Dobrze podsumował tą informację Krzysztof Kołacz z iMagazine.pl:

„Biorąc pod uwagę, jak niewiele do tej pory i przez ostatnie lata wydarzyło się w temacie algorytmów stojących za katalogiem podcastów Apple, nie wiem co musiałoby się wydarzyć, aby to miało jakikolwiek sens, np. na rynku polskim.”

Twitter wprowadza wpisy audio

Twitter wprowadza audio. Na razie dla małej grupy użytkowników i tylko na telefonach z jabłuszkiem, ale…

Jest to ciekawy posunięcie. Jako pierwszy umożliwi skorzystanie z audio do przekazywania treści. Możliwe będzie publikowania do 140 sekund audio. Wydaje się mało, ale jak zaznaczają przedstawiciele 280 znaków do których limitowane są wpisy tekstowe na TT nie zawsze wystarcza. Wspominam o tym w Radiogramie, bo właśnie na TT jestem najbardziej aktywny. I przyznam się, że bardzo kusi mnie możliwość przetestowania takiej opcji, takie mini szortcasty z informacjami o podcastingu…

Będę musiał jednak poczekać, bo jak wspominałem użytkownicy Androida nie zasłużyli nawet na testy tej funkcji.

Błędy podkasterów i jak im zaradzić

We wtorek 23 czerwca Borys Kozielski z Podcasting w Polsce organizuje spotkanie online (na Zoom): Kto pyta mniej błądzi.

Jak pisze Borys: spotkajmy się żeby porozmawiać o tym jak sobie radzić z błędami. Jak dowiedzieć się o tym, że popełniamy błąd? Czym jest błąd, a co nim nie jest? Jak wyeliminować proste błędy?

Szczegóły wydarzenia na Facebooku.

Polecam również odcinek Radiogramu: Jak z dobrego podcastu zrobić jeszcze lepszy.

Radiogram poleca

Do poczytania:

Do posłuchania:

Do oglądania:

  • Jeśli korzystasz lub zamierzasz edytować podcasty korzystając z Adobe Audition to polecam playlistę tutoriali od Mike Russell z Music Radio Creative. Znajdziesz tam 16 filmów dotyczących edycji podcastów.

Przy produkcji każdego odcinka spędzam średnio 6 godzin. I choć uwielbiam to robić, to bez mojej ulubionej kawy nie dałbym rady.

Jeśli uważasz że informacje które przekazuję są dla Ciebie przydatne, to zawsze możesz mnie wesprzeć kawą.

Postaw mi kawę :)Postaw mi kawę 🙂

Leave a Reply