Agencje dla podcastów

13/49

Najnowsze newsy o podcastingu – podcast Radiogram odcinek 26

Słuchaj Radiogram na:

Radiogram na Spotify
Radiogram na Google Podcasts
Radiogram na Apple Podcasts

Przy produkcji każdego odcinka spędzam średnio 6 godzin. I choć uwielbiam to robić, to bez mojej ulubionej kawy nie dałbym rady.

Jeśli uważasz że informacje które przekazuję są dla Ciebie przydatne, to zawsze możesz mnie wesprzeć kawą.

Postaw mi kawę :)Postaw mi kawę 🙂

Agencje dla podcastów

Sieć podcastów od Agencji „Słucham” i LifeTube

Nowo powstała agencja „Słucham” która specjaliuje się w podcastach, nawiązała współpracę z agencją, czy właściwie siecią LifeTube. Razem stworzą sieć podcastów.
 
Agencja Słucham zostałą stworzona przez Martę Niemirę. Na chwilę obecną reprezentuje między innymi:  Justynę Mazur twórcę podcastów: „Słuchowisko. Porozmawiajmy o życiu” i kryminalny podcast „Piąte: nie zabijaj”,
oraz Joannę Okuniewską z podcastów „Tu Okuniewska”, oraz „Ja i moje przyjaciółki idiotki”.
LifeTube natomiast zrzesza 515 kanałów na YT i współpracowało między innymi z Play, EB, Wedlem czy Samsungiem.
 
W nowo powstałej sieci, oprócz dwóch podcasterek które wspomniałem wcześniej mają znaleźć się również:
Karolina Sobańska i Remigiusz Maciaszek z podcastu Rock i Borys.
 
Dzięki tej współpracy LifeTube chce wspierać swoich YouTuberów którzy planują nagrywać podcasty. Wsród tych którzy już zaczeli publikować treści YT jako podcasty jest miedzy innymi „7 metrów pod ziemią”
 
Wygląda na to że, dodawanie podcastów jako nową formę dystrybucji dla kanałów z YT staje się coraz bardziej zauważalnym trendem.
 
Czy są jeszcze inne agencje dla podcastów?
 
W zeszłym tygodniu mówiłem o STORIA by Abstra, która również oferuje YTberom wejście do podcastingu.
 

Czy filmy z YouTuba da się przekształcić w podcasty?

 
Kwestią czasu pozostanie przekonanie się, czy treści wideo, oferowane jako audio, będą miały taką samą wartość jak podcasty tworzone od początku w tej formie.
 
Podcasty to przecież całkowicie inne medium, a nie każdy filmik będzie można łatwo przekształcić w dobry podcast.
 
Wracając do agencji. Wsród agencji które mają za sobą doświadczenie w pracy z podcasterami warto wymienić agencje PZL i Bazgroł. 
Brały one udział w kampani Alior Bank w podcastach Mała Wielka Firma, Inna Kultura Biznesu i Wszystkie Twarze Biznesu
 

GonKon

W tym roku GonKon dla Youtuberów i ich widzów odbędzie się w tym roku 5 października w Warszawie.
Jest to druga edycja konwentu którego pomysłodawcą jest Krzysztof Gonciarz.
 
Możesz się zastanowić dlaczego o tym wspominam w Radiogramie. Przecież zajmuję się podcastami.
 
Otóż wśród gości będą również obecni podcasterzy. Konkretnie to Joanna Okuniewska i Dawid Myśliwiec. Podcast Tu Okuniewska zapewne znasz, natomiast Dawid Myśliwiec prowadzi podcast Przegadana godzina. Plecałem go w poprzednim odcinku.
 
Szczegóły konwentu i informacje o biletach możesz znaleźć na stronie wydażenia na FB.
 

Automatyczne audiogramy

Hedliner wprowadził opcję nową funkcję, automatycznego generowania audiogramów na podstawie RSS.
 
Tutaj podziękowania dla Konrada z podcastu O Japonii, który podrzucił newsa.
 
A jeśli nie wiesz czym są audiogramy, to szybkie wyjaśnienie.
Są to zazwyczaj krótkie pliki w formacie video, które zawierają audio, grafikę i wykres dźwięku. Mogą również posiadać transkrypcję. Są wykorzystywane do promocji np. odcinków podcastów w mediach społecznościowych.
 
Wracając do Hedlinera.
Pod adresem https://make.headliner.app/automation dodajesz swój podcast, ustalasz w jakich poroporcjach ma być wideo, wybierasz 1 z 3 templatów i gotowe.
I to właściwie wszystko.
Od tego momentu, za każdym razem kiedy opublikujesz odcinek swojego podcastu Headliner automatycznie stworzy  audiogram. 
Jako grafika będzie wykorzystane logo podcastu, a długość wideo to maksymalnie 60 sec.
Po wygenerowaniu pliku, otrzymasz email z linkiem gdzie będziesz mógł wprowadzić poprawki do audiogramu, np. wybrać inny fragment audio.
 

Czy to się przyda? 

Na pewno jest to wygodne, i zdecydowanie zaoszczędzi czas. Kiedy będziesz publikwał audiogram, pamiętaj żeby nie przesadzić i nie przekroczyć cienkiej granicy pomiędzy promocją i spamem.
Pamiętasz odcinek 11 w którym wspominałem o testach klikalności audiogramów? Okazało się że te z transkrypcją wcale nie są najczęściej klikane.
 

Podcasty premium od Spreakera

Spreaker wprowadził nową opcję dla podcastów. Teraz można oznaczyć podcast jako prywatny lub z limitowanym dostępem. 
Po wybraniu którejś z tych opcji, RSS do danego podcastu zostanie wyłączony. Udostępnianie będzie możliwe poprzez bezpośredni link, bądź wykorzystanie osadzanego odtwarzacza Spreakera.
 
Nowe funkcje można wykorzystać do tworzenia podcastów które będzie można odsłuchać np. po wykupieniu dostępu, w podcastach firmowych, lub jako dodatkowe materiały dla wspierających z Patronite.
 
Te opcje są dostępna w pakietach hostingowych od Broadcaster wzwyż. Na chwilę obecną pakiet Broadcaster koszutje 18$.
 
Jako że Speaker jest jednym z najpopularniejszych hostingów w Polsce, już w krótce powinniśmy widzieć pierwsze efety.
 
Jako ciekawostaka to Spreaker pracuje również nad opcją prywatnych RSS. 
 

Spotify i Anchor

Czyżby Spotify zamierzał wykorzystać Anchor do tworzenia podcastów?
W kodzie Spotify Jane Wong znalazła przycisk „Create Podcast”. Kieruje on do aplikacji Anchor jeśli jest ona zainstalowana na telefonie, lub na stronę o aplikacji.
 
Być może że w ten sposób Spotify chce wykorzystać łatwość tworzenia podcastów w Anchor? Kto wie…
 
Kiedy Anchor został przejęty przez Spotify za 140 milonów $ w lutym tego roku, nie było oficjalnie wiadomo jak Spotify będzie go wykorzystywało.
Kiedy o przycisk „Stwórz Podcast” The Verge zapytał Spotify otrzymali standardową odpowiedź, że zawsze testują nowe rozwiązania… itd. I że nie mają nic więcej do dodania.
 
Jeśli faktycznie Spotify wprowadzi taką opcję, może to wpłynąć na ilość nowych podcastów. Pytanie tylko ile z tych podcastów przetrwa. Obecnie około 70% podcatów na Anchor jest nieaktywnych lub ma tylko kilka odcinków.
 
Poprzeczka stworzenia podcastu jest obecnie bardzo nisko. Co innego utrzymanie go, i dostarczanie dobrych treści.
 

Upgrade firmwaru do RØDECaster Pro

RØDE wypuściło nową wersję firmweru do RØDECaster Pro oznaczoną numerem 2.0
Pojawiło się dużo nowości na które użytkownicy na pewno czekali. 
Mówię na pewno, bo RØDE zdecydowanie słucha tego co mówią użytkownicy. Już od pierwszych upgradów dodawali funkcje których brak zgłaszali użytkownicy. Tak jak np. możliwość nagrywania multi track na kartę SD, którą dodano w jednej z pierwszych poprawek.
 
Wersja 2.0 dodaje w sumie 25 nowych funkcji. Wśród najważnejszych według mnie to:
  • dodanie funkcji pauzy do efektów dźwiękowych
    • standardową funkcją jest teraz Latch (1 odtwarza, 2 stop)
  • wskaźnik czasu dla efektów
  • banki efektów 
    • można je zapisywać dla oddzielnych podcastów
    • może być ich aż 8
  • możliwość ustawiania Levels dla kanałów USB, Bluetooth i telefonu
  • transfer plików do komputera bez wyjmowania karty pamięci
 
W aplikacji również wprowadzono kilka nowości. 
  • zapisywanie ustawień i dźwięków na komputer
    • przydatne jeśli masz kilka podcastów
    • można przenosić ustawienia pomiędzy urządzeniami
  • automatyczna synchronizacja daty i czasu z komputerem
  • zmiany w aplikacji są teraz synchronizowane w czasie rzeczywistym
 

Czy czegoś brakuje mi w RØDECaster?

Tak jednej opcji. Backapu nagrania na kartę SD, kiedy nagrywasz bezpośrednio w programie na komputerze. RØDECaster pełni wtedy funkcję interfejsu audio. Możliwość tworzenia kopi w czasie rzeczywistym, mogła by zapobiec utracie nagrania w przypadku zawieszenia się programu, lub komputera.
 
 
Niemniej, ten duży update robi z RØDECaster Pro prawdziwy kombajn do podcastów. Wiem że kosztuje nie mało, ale dzięki efektom i prostocie obsługi sprawia że nagrywanie staje się banalnie proste. 
Opcja zapisywnia ustawień i efektów dźwiękowych, jest szczególnie przydatna dla tych którzy nagrywają kilka podcastów. Nowe funkcje dostępne od wersji 2.0 sprawiają, że oszczędza się mnóstwo czasu.
A tego jak wiesz nie można nigdzie kupić.
 
7. Radiogram Poleca
 
Z podcastów, w tym tygodniu polecam.
 
Podcast „Interpretacje Dowolne” i ich najnowszy odcinek „Podcast – podróż do odbytu” czyli super rozmowa z Pawełem Sitko trochę o radiu, ale głównie o podcastach. Czy strona marketingowa podcastów w polsce kuleje?
 

O Zmierzchu. Jak nazwa wskazuje i podkreśla autorka Marta Niedźwiecka, dla tych którym o zmierzchu myśli się najlepiej. Podcast o seksie, sensie i reszcze życia.

„Historie z boiska”  to trochę inne spojrzenie na piłkę nożną, a właściwie na historie związane z piłką. Prowadzącym jest Konrad Szymański.

 
 
Z prasówki polecam
 
Wywiad z Joanną Okuniewską na Ofemini.pl. Z autorką podcastu „Ja i moje przyjaciółki idiotki” rozmawia Grażyna Latos. Z tego wywiadu dowiecie się jaka była intencja tego podcastu, i jak powstaje.
 

Miłego podcastowania i do usłyszenia za tydzień.